22.01.2024

Automatizace a digitalizace obchodu

Kongres Samoška na podporu domácího maloobchodního trhu umožňuje setkání členů maloobchodních aliancí, družstev, jednotlivých maloobchodníků, velkoobchodů, dodavatelů i zástupců státních a profesních organizací se koná 31. ledna v Clarion Congress Hotelu Olomouc.

Hlavní téma letošního ročníku zní Automatizace a digitalizace obchodu a zaměří se mimo jiné na zkušenosti s provozem automatizovaných prodejen, které zavádějí i některé obce jako krok k udržení obchodu a potravinové obslužnosti obyvatel. MPO představí dotace na podporu digitalizace prodejen a další dotační programy, zástupci společnosti GaREP pak doporučení pro udržení obchodu v obcích, která vyplynula z výzkumného projektu Venkoobchod. Ekonomický výhled pro tento rok přidá ekonomka Helena Horská. Více o programu naleznete v přiložené pozvánce.

Na měnící se potřeby zákazníků, kteří chtějí nakoupit pohodlně, rychle a v čase, který jim vyhovuje, cílí nový typ automatizovaných prodejen, jež se po pilotních projektech prosazují na trhu. Není to samozřejmě plošný recept na úspěch. Pro „obchod na rohu“ bude pořád důležitý sociální aspekt nákupu a vstřícný personál. Tento současný fenomén však mimo jiné ukázal, že bez modernizace obchodů směrem k digitalizaci a udržitelnosti to už dnes nepůjde. Umožňuje totiž kvalitnější servis pro zákazníky, úsporu nákladů a vyšší efektivitu procesů i práce se zaměstnanci.

Kongres na podporu domácího maloobchodního trhu umožňuje setkání členů maloobchodních aliancí, družstev, jednotlivých maloobchodníků, velkoobchodů, dodavatelů i zástupců státních a profesních organizací.

Cílem akce je informovat a inspirovat domácí obchodníky a pomoci jim lépe čelit ostré konkurenci na trhu. Kongresu předchází neformální večerní setkání.

Samoška však není jen kongres. Součástí projektu na podporu tradičního trhu je také tištěná příloha časopisu Zboží&Prodej Ozvěny Samošky, která vychází vždy po kongresu, a on-line komunikace v průběhu celého roku v měsíčním newsletteru Samoška News a na sociálních sítích Facebook a LinkedIn. 

 

 

Vstup zdarma, je třeba se registrovat na www.samoska-kongres.cz

 

Ing. Alexandra Kocková, tiskový zástupce SMO ČR