11.07.2008

Podpořte své město účastí v podnikatelských soutěžích

Podnikatelské soutěže o ceny Hospodářských novin Makro Živnostník roku 2008 a Vodafone Firma roku 2008 jsou soutěže na podporu malého a středního podnikání. Cílem těchto soutěží je zviditelnit podnikatelské úsilí a vytvoření důstojné platformy pro diskusi týkající se podnikatelských podmínek v rámci regionu i na celostátní úrovni. Pro podporu podnikání organizátoři soutěží taktéž vyhlašují anketu Absurdita roku, která má upozornit na absurdní a zbytečné administrativní překážky, jež jsou úřady povinny ukládat podnikatelům.

Podnikatelské soutěže o ceny Hospodářských novin Makro Živnostník roku 2008 a Vodafone Firma roku 2008 jsou soutěže na podporu malého a středního podnikání. Cílem těchto soutěží je zviditelnit podnikatelské úsilí a vytvoření důstojné platformy pro diskusi týkající se podnikatelských podmínek v rámci regionu i na celostátní úrovni. Pro podporu podnikání organizátoři soutěží taktéž vyhlašují anketu Absurdita roku, která má upozornit na absurdní a zbytečné administrativní překážky, jež jsou úřady povinny ukládat podnikatelům.

V předchozích ročnících podnikatelských soutěží nevítězila známá jména, ale naopak regionální podnikatelé, za kterými stála tvrdá práce. Krajskými finalisty byli řemeslníci, maloobchodníci, provozovatelé restaurací a malé výrobní jednotky, které často začaly svou činnost z garáže. Tito podnikatelé nejen že získali velmi zajímavé ceny, ale i respekt svých partnerů, klientů a konkurence. Stejně hrdá byly radní měst a obcí, kterým úspěch místního podnikatele pomohl ke zviditelnění.

Do soutěží o ceny Hospodářských novin Živnostník roku a Firma roku je možné se přihlásit do konce července na www.firmaroku.cz nebo www.zivnostnikroku.cz. Je taktéž možné nominovat zajímavou firmu nebo živnostníka, o kterých si myslíte, že by je měla veřejnost znát.
Novinkou soutěží je kategorie Byznys Rebel 2008, ve které organizátoři s mobilním operátorem Vodafone hledají firmy, které se odlišují od konkurence. Jedná se např. o výrobce, kteří využívají neobvyklých výrobních postupů, technologií nebo materiálů. Kandidátem na titul Byznys Rebel může být taktéž ten, kdo nemate zákazníky neúplnými cenami, nesvazuje je smlouvami nebo nabízí delší záruku, než je na trhu obvyklé. Účastníkům v kategorii Byznys Rebel 2008 stačí jen na www.firmaroku.cz napsat do konce července text v rozsahu dvou odstavců, v čem se daný podnikatel od své konkurence odlišuje.

Krajská kola soutěží proběhnou na podzim. Vítězi regionálních kol z každého kraje postoupí do celorepublikového finále, které se bude konat v Praze 20. listopadu. O vítězi v krajském kole soutěže Makro Živnostník roku 2008 rozhodne odborná porota, v celorepublikovém finále pak veřejnost formou SMS hlasování. O vítězi soutěže Vodafone Firma roku 2008 jak v krajském, tak celostátním kole rozhodne odborná porota. Novou kategorii Byznys Rebel vyhlásí Vodafone vždy společně s Firmou roku.  

Podnikatelské soutěže Makro Živnostník roku 2008 a Vodafone Firma roku 2008 jsou nejrozsáhlejším podnikatelským kláním v České republice. V předchozích ročnících se do obou soutěží registrovalo přes dva a půl tisíce firem a živnostníků. Cenné benefity získávají všichni soutěžící již za přihlášení a registraci. Vítěze čekají věcné ceny a výrazná publicita již v krajském kole. Partnery soutěží je Hospodářská komora ČR a Asociace malých a středních podniků a živnostníků.

O vítězných podnikatelských nápadech a o tom, jak soutěže změnily finalistům život, se dočtete v archivu soutěží na www.firmaroku.cz a www.zivnostnikroku.cz. Pro zlepšení podnikatelského prostředí organizátoři taktéž přivítají návrhy na anticenu Absurdita roku na www.firmaroku.cz/absurdita.