Školení pro obce

Exkluzivně pro zástupce členských obcí Svazu měst a obcí ČR nabízejí společnosti Aliaves & Co., a.s. a KVB advokatní kancelář s.r.o. za zvýhodněných podmínek celou škálu vzdělávacích kurzů, jak formou prezenční, tak i on-line.

Nabízené vzdělávání volně navazuje na úspěšný projekt Svazu měst a obcí ČR s názvem EFEKTIVNÍ SPRÁVA OBCÍ – ESO.

Slevy Vám budou započteny při objednávce.


listopad 2026

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Přístup k právu na informace zůstává dlouhodobým problémem zejména ve vztahu ke zneužívání tohoto práva kverulanty. Judikatura Nejvyššího správního soudu k tomuto problému vytvořila určité obranné mechanismy. K téže otázce bylo vydáno několik nálezů Ústavního soudu, které praxi poskytování informací podle zákona č.106/1999 Sb. přinášejí nové výzvy. Jak poskytovat informace v souladu se zákonem a současně s požadavky judikatury bude proto hlavním tématem této přednášky.  Seminář bude diskutovat v obecnosti zásadu zákazu zneužití práva a dále otázku, nakolik se tato obecná zásada právní může uplatnit při zjevně šikanózních žádostech o informace podle zákona č. 106 /1999 Sb. Podíváme se též na připravovanou vládní novelizaci zákona č. 106/1999 Sb., která by měla tuto problematiku výslovně kodifikovat v textu zákona.


 prof., JUDr. Zdeněk Kühn Ph.D., LL.M., S.J.D

Zdeněk Kühn je od prosince 2023 soudcem Ústavního soudu. Je rovněž bývalým soudcem Nejvyššího správního soudu. V roce 2006 byl jmenován docentem teorie práva a v roce 2019 profesorem teorie práva.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena prezenční: 4 990,-

 Pro členy SMO: 4 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Přístup k právu na informace zůstává dlouhodobým problémem zejména ve vztahu ke zneužívání tohoto práva kverulanty. Judikatura Nejvyššího správního soudu k tomuto problému vytvořila určité obranné mechanismy. K téže otázce bylo vydáno několik nálezů Ústavního soudu, které praxi poskytování informací podle zákona č.106/1999 Sb. přinášejí nové výzvy. Jak poskytovat informace v souladu se zákonem a současně s požadavky judikatury bude proto hlavním tématem této přednášky.  Seminář bude diskutovat v obecnosti zásadu zákazu zneužití práva a dále otázku, nakolik se tato obecná zásada právní může uplatnit při zjevně šikanózních žádostech o informace podle zákona č. 106 /1999 Sb. Podíváme se též na připravovanou vládní novelizaci zákona č. 106/1999 Sb., která by měla tuto problematiku výslovně kodifikovat v textu zákona.


 prof., JUDr. Zdeněk Kühn Ph.D., LL.M., S.J.D

Zdeněk Kühn je od prosince 2023 soudcem Ústavního soudu. Je rovněž bývalým soudcem Nejvyššího správního soudu. V roce 2006 byl jmenován docentem teorie práva a v roce 2019 profesorem teorie práva.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Obsah semináře

Aktuální informace o zákonu o DPH pro r. 2026, konsolidační balíček, aktuální výklady a stanoviska GFŘ, zápisy z KOOV.

Specifika pro ÚSC a p.o. jako osob povinných k dani - činnost, která není předmětem zákona o DPH, výkon veřejné správy – příklady činností, ekonomická činnost zdaňovaná, ekonomická činnost osvobozená s nárokem na odpočet DPH a bez nároku na odpočet DPH – zásadní vliv na nárok na odpočet u přijatého plnění. Obchodní majetek. Hospodářská x hlavní činnost není pro DPH významná.

Kdy plátce DPH a kdy osoby identifikované, jaké rozdíly pro evidence

Výše obratu pro registraci, od kdy plátce DPH, registrace povinná a dobrovolná, jaké sankce v případě nesplnění registrační povinnosti. Rozšíření práva uplatnit odpočet v zákonem stanovených lhůtách před registrací. Kdy se vyplatí dobrovolná registrace.

Kdy lze zrušit registrace k DPH na žádost a kdy je z moci úřední.  Povinnosti vrátit uplatněné DPH v případě odregistrace.

Nárok na odpočet daně, lhůty a jejich počítání, uplatňování nároku na odpočet, snížení nároku - krácení a poměrování, povinnost vrátit části uplatněného odpočtu.  Nárok na odpočet DPH x transfery.

Režim přenesení daňové povinnosti v tuzemsku, specifika pro veřejnou správu, jak správně uvést do formuláře přiznání k DPH.

Vztahy ÚSC i p.o. k zahraničí, přijetí služeb z EU, nákupy předmětů z EU a jak správně postupovat z hlediska zákona o DPH, prodeje služeb p.o. do EU.

Sazby daně DPH, časté změny, zúžení snížených sazeb k 1.1.2024. Možnosti uplatnění snížené sazby dodavatelem u dodávek ve výstavbě, u oprav a rekonstrukcí staveb.  U prodejních cen stanovit jednoznačně výši DPH pro schvalovací procesy dle předpisů platných pro ÚSC.

Specifika pro dodání a nájem nemovitých věcí, možnost osvobození, avšak rizika chyb.  Častý problém zejména u ÚSC, nutno splnit všechny podmínky pro případné dobrovolné zdanění nájmů.  Nutno sledovat efektivitu zvolených postupů. Změna u nájmů bytových prostor s rizikem povinnosti vrátit uplatněné odpočty.

Zálohové platby a DPH, výklady MF kdy je povinnost odvést DPH a kdy nikoliv.

Daňové doklady, zjednodušený daňový doklad – chyby při uplatňování odpočtu, problematika zaokrouhlení, přepočet cizí měny, daňový doklad vystavený českým plátcem v cizí měně, jak zaúčtovat u příjemce.

Správa DPH, zdaňovací období a jejich změny, kontrolní hlášení, souhrnné hlášení, vzájemné vazby. Dodatečná daňová přiznání, lhůty pro kontroly

Nespolehlivý plátce, kontrola zveřejněných účtů – dopad na ručení za nezaplacenou daň, proto zavést systém kontrol.

Vnitřní kontrolní systém – stanovení odpovědnosti za správné uplatnění DPH na výstupu a za správný propočet nároku na odpočet DPH na vstupu.


 Ing. Hana Juráňová

Lektorka je auditorkou a daňovou poradkyní zabývající se kontrolní a konzultační činností ve veřejné správě s bohatou lektorskou zkušeností.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Obsah semináře

Aktuální informace o zákonu o DPH pro r. 2026, konsolidační balíček, aktuální výklady a stanoviska GFŘ, zápisy z KOOV.

Specifika pro ÚSC a p.o. jako osob povinných k dani - činnost, která není předmětem zákona o DPH, výkon veřejné správy – příklady činností, ekonomická činnost zdaňovaná, ekonomická činnost osvobozená s nárokem na odpočet DPH a bez nároku na odpočet DPH – zásadní vliv na nárok na odpočet u přijatého plnění. Obchodní majetek. Hospodářská x hlavní činnost není pro DPH významná.

Kdy plátce DPH a kdy osoby identifikované, jaké rozdíly pro evidence

Výše obratu pro registraci, od kdy plátce DPH, registrace povinná a dobrovolná, jaké sankce v případě nesplnění registrační povinnosti. Rozšíření práva uplatnit odpočet v zákonem stanovených lhůtách před registrací. Kdy se vyplatí dobrovolná registrace.

Kdy lze zrušit registrace k DPH na žádost a kdy je z moci úřední.  Povinnosti vrátit uplatněné DPH v případě odregistrace.

Nárok na odpočet daně, lhůty a jejich počítání, uplatňování nároku na odpočet, snížení nároku - krácení a poměrování, povinnost vrátit části uplatněného odpočtu.  Nárok na odpočet DPH x transfery.

Režim přenesení daňové povinnosti v tuzemsku, specifika pro veřejnou správu, jak správně uvést do formuláře přiznání k DPH.

Vztahy ÚSC i p.o. k zahraničí, přijetí služeb z EU, nákupy předmětů z EU a jak správně postupovat z hlediska zákona o DPH, prodeje služeb p.o. do EU.

Sazby daně DPH, časté změny, zúžení snížených sazeb k 1.1.2024. Možnosti uplatnění snížené sazby dodavatelem u dodávek ve výstavbě, u oprav a rekonstrukcí staveb.  U prodejních cen stanovit jednoznačně výši DPH pro schvalovací procesy dle předpisů platných pro ÚSC.

Specifika pro dodání a nájem nemovitých věcí, možnost osvobození, avšak rizika chyb.  Častý problém zejména u ÚSC, nutno splnit všechny podmínky pro případné dobrovolné zdanění nájmů.  Nutno sledovat efektivitu zvolených postupů. Změna u nájmů bytových prostor s rizikem povinnosti vrátit uplatněné odpočty.

Zálohové platby a DPH, výklady MF kdy je povinnost odvést DPH a kdy nikoliv.

Daňové doklady, zjednodušený daňový doklad – chyby při uplatňování odpočtu, problematika zaokrouhlení, přepočet cizí měny, daňový doklad vystavený českým plátcem v cizí měně, jak zaúčtovat u příjemce.

Správa DPH, zdaňovací období a jejich změny, kontrolní hlášení, souhrnné hlášení, vzájemné vazby. Dodatečná daňová přiznání, lhůty pro kontroly

Nespolehlivý plátce, kontrola zveřejněných účtů – dopad na ručení za nezaplacenou daň, proto zavést systém kontrol.

Vnitřní kontrolní systém – stanovení odpovědnosti za správné uplatnění DPH na výstupu a za správný propočet nároku na odpočet DPH na vstupu.


 Ing. Hana Juráňová

Lektorka je auditorkou a daňovou poradkyní zabývající se kontrolní a konzultační činností ve veřejné správě s bohatou lektorskou zkušeností.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Účetnictví p.o. pro školy v r. 2026

Právní předpisy platné pro hospodaření příspěvkových organizací – škol a jejich aktualizace pro r. 2026 – tvorba FKSP a benefity z pohledu změn zákona o daních z příjmů

·        Malá rozpočtová pravidla pro p.o. zřízená ÚSC– zřizovací listiny, formy hospodaření s majetkem svého zřizovatele a způsoby jeho zachycení v účetní evidenci p.o., vzájemné finanční vztahy zřizovatele a p.o., tvorba a čerpání peněžních fondů, odvody zřizovateli, porušení rozpočtové kázně.

·        Velká rozpočtová pravidla pro všechny p.o., které jsou příjemci dotací.

·        Technická vyhláška, konsolidační vyhláška, vyhláška o schvalování účetních závěrek, jak postupovat v případě neschválení účetní závěrky, rozdělení zisku.

·        Zákon o finanční kontrole a prováděcí vyhláška k němu, část první - veřejnosprávní kontroly zřizovatele, část druhá - vnitřní kontrolní systém, příprava podkladů ke kontrolám, oprávnění a odpovědnost za obsah účetních zápisů, za kontrolu shody plnění se smluvními podmínkami, připojování podpisových záznamů k účetním podkladům. Kdy z účetního záznamu účetní zápis.

·        Schvalování rozpočtů PO, metodika MF ČR, kompetence ke změnám schválených údajů – určuje zřizovatel. Nové povinnosti zřizovatele, nové povinnosti PO.

·        Zdroje financování provozu škol. Školský zákon – školy a školská zařízení, právní postavení škol, organizace škol, učebnice, školní potřeby, školské služby – ubytování a stravování, úplaty za činnost. Školský rejstřík. Financování škol ze státního rozpočtu

·        Základní informace o daňových zákonech (zákon o daních z příjmů, o DPH, silniční daň) - specifika pro příspěvkové organizace.

Právní předpisy platné pro účtování příspěvkových organizací  škol v r. 2026

·        Zákon o účetnictví, prováděcí vyhláška k zákonu o účetnictví pro vybrané účetní jednotky, tj. i pro p.o., české účetní standardy č. 701 až 710

·        Aplikace zákona o účetnictví – vedení účetnictví p.o. ve zjednodušeném a plném rozsahu, kategorizace účetních jednotek, definice účetní závěrky a její obsah pro p.o., zveřejňování závěrek v obr. Metodika účetnictví – účetní záznamy, účetní zápisy, průkaznost. Formy účetních záznamů, formy podpisových záznamů, opravy chyb, storna dokladů, archivace, úloha inventarizace.

·        Aplikace metod uvedených v prováděcí vyhlášce a v ČÚS.

·        Struktura aktiv, pasiv, nákladů a výnosů, bilanční kontinuita, zachycení hospodářského výsledku, struktura vlastních zdrojů.

·        Formy nabývání majetku příspěvkovou organizací – vlastnictví, svěření do správy, výpůjčka, nájmy – výklady MFČR.

·        Základy účtování o nabytí a pozbytí majetku (včetně dopadů do investičního fondu u p.o.), jeho oceňování, přeceňování a evidence, opravné položky. Specifika pro majetek ve vlastnictví zřizovatele.

·        Dohadné položky, časové rozlišení, rezervy,

·        Účtování školní jídelny, finanční bilance

·        Pohledávky v účetnictví, opravné položky účetní a daňové, specifika pro p.o., časté chyby

·        Systém tvorby a čerpání peněžních fondů.

·        Základy účtování o transferech.

·        Hlavní a hospodářská činnost, oddělené účtování, daňové dopady

·        Účtování o příspěvcích zřizovatele na provoz i na pořízení investic po novelách účetních předpisů zejména ČÚS 703, 704 a 709 - metodika MFČR.

·        Aplikace ČÚS č. 708 – účetní odpisy majetku, doba odepisování u PO, zbytková hodnota a časové rozlišování investičních transferů, úloha zřizovatele.

·        Závěrkové operace, stručně základní zásady výpočtu daně z příjmů právnických osob pro p.o.,

·        Účetní závěrka – jaké výkazy jsou povinné, mezitímní, řádná a mimořádná závěrka

 


 Ing. Hana Juráňová

Lektorka je auditorkou a daňovou poradkyní zabývající se kontrolní a konzultační činností ve veřejné správě s bohatou lektorskou zkušeností.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Účetnictví p.o. pro školy v r. 2026

Právní předpisy platné pro hospodaření příspěvkových organizací – škol a jejich aktualizace pro r. 2026 – tvorba FKSP a benefity z pohledu změn zákona o daních z příjmů

·        Malá rozpočtová pravidla pro p.o. zřízená ÚSC– zřizovací listiny, formy hospodaření s majetkem svého zřizovatele a způsoby jeho zachycení v účetní evidenci p.o., vzájemné finanční vztahy zřizovatele a p.o., tvorba a čerpání peněžních fondů, odvody zřizovateli, porušení rozpočtové kázně.

·        Velká rozpočtová pravidla pro všechny p.o., které jsou příjemci dotací.

·        Technická vyhláška, konsolidační vyhláška, vyhláška o schvalování účetních závěrek, jak postupovat v případě neschválení účetní závěrky, rozdělení zisku.

·        Zákon o finanční kontrole a prováděcí vyhláška k němu, část první - veřejnosprávní kontroly zřizovatele, část druhá - vnitřní kontrolní systém, příprava podkladů ke kontrolám, oprávnění a odpovědnost za obsah účetních zápisů, za kontrolu shody plnění se smluvními podmínkami, připojování podpisových záznamů k účetním podkladům. Kdy z účetního záznamu účetní zápis.

·        Schvalování rozpočtů PO, metodika MF ČR, kompetence ke změnám schválených údajů – určuje zřizovatel. Nové povinnosti zřizovatele, nové povinnosti PO.

·        Zdroje financování provozu škol. Školský zákon – školy a školská zařízení, právní postavení škol, organizace škol, učebnice, školní potřeby, školské služby – ubytování a stravování, úplaty za činnost. Školský rejstřík. Financování škol ze státního rozpočtu

·        Základní informace o daňových zákonech (zákon o daních z příjmů, o DPH, silniční daň) - specifika pro příspěvkové organizace.

Právní předpisy platné pro účtování příspěvkových organizací  škol v r. 2026

·        Zákon o účetnictví, prováděcí vyhláška k zákonu o účetnictví pro vybrané účetní jednotky, tj. i pro p.o., české účetní standardy č. 701 až 710

·        Aplikace zákona o účetnictví – vedení účetnictví p.o. ve zjednodušeném a plném rozsahu, kategorizace účetních jednotek, definice účetní závěrky a její obsah pro p.o., zveřejňování závěrek v obr. Metodika účetnictví – účetní záznamy, účetní zápisy, průkaznost. Formy účetních záznamů, formy podpisových záznamů, opravy chyb, storna dokladů, archivace, úloha inventarizace.

·        Aplikace metod uvedených v prováděcí vyhlášce a v ČÚS.

·        Struktura aktiv, pasiv, nákladů a výnosů, bilanční kontinuita, zachycení hospodářského výsledku, struktura vlastních zdrojů.

·        Formy nabývání majetku příspěvkovou organizací – vlastnictví, svěření do správy, výpůjčka, nájmy – výklady MFČR.

·        Základy účtování o nabytí a pozbytí majetku (včetně dopadů do investičního fondu u p.o.), jeho oceňování, přeceňování a evidence, opravné položky. Specifika pro majetek ve vlastnictví zřizovatele.

·        Dohadné položky, časové rozlišení, rezervy,

·        Účtování školní jídelny, finanční bilance

·        Pohledávky v účetnictví, opravné položky účetní a daňové, specifika pro p.o., časté chyby

·        Systém tvorby a čerpání peněžních fondů.

·        Základy účtování o transferech.

·        Hlavní a hospodářská činnost, oddělené účtování, daňové dopady

·        Účtování o příspěvcích zřizovatele na provoz i na pořízení investic po novelách účetních předpisů zejména ČÚS 703, 704 a 709 - metodika MFČR.

·        Aplikace ČÚS č. 708 – účetní odpisy majetku, doba odepisování u PO, zbytková hodnota a časové rozlišování investičních transferů, úloha zřizovatele.

·        Závěrkové operace, stručně základní zásady výpočtu daně z příjmů právnických osob pro p.o.,

·        Účetní závěrka – jaké výkazy jsou povinné, mezitímní, řádná a mimořádná závěrka

 


 Ing. Hana Juráňová

Lektorka je auditorkou a daňovou poradkyní zabývající se kontrolní a konzultační činností ve veřejné správě s bohatou lektorskou zkušeností.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Platná legislativa.

Vymezení pojmů: pokladna, druhy pokladních dokladů, jejich číslování, okamžik vystavení dokladů, povinné náležitosti pokladních dokladů, vazba na oběh účetních dokladů, vazba na směrnice určující hmotnou zodpovědnost, oprávnění podepisovat doklady, podpisové vzory, formální a věcná kontrola pokladních dokladů, oprava pokladních dokladů.

Omezení plateb v hotovosti.

Ceniny: šeky, známky, kolky, stravenky, šeky jako platební prostředky. Inventarizace, limity hotovosti, bezpečnostní předpisy, dohoda o hmotné odpovědnosti.

Platební karty: evidence, účtování, časté chyby. Kdy je ceninou? Úhrady platební kartou zaměstnance za zaměstnavatele

Elektronická stravenka: kdy je a kdy není ceninou, jak účtovat

Valutové pokladny, pokladna a cizí měny – zásady účtování, účtování záloh na zahraniční služební cesty, vyúčtování služebních cest, použití směnných kurzů cizích měn, účtování kurzových rozdílů.

Pokladní doklady z hlediska zákona o DPH a z hlediska zákona o účetnictví, způsob vystavování pokladních dokladů a nezbytné náležitosti dokladů, běžné a zjednodušení daňové doklady, opravné doklady a úpravy v prokázání okamžiku, kdy je doklad dán do dispozice příjemci, údaje pro potřeby účetní jednotky,

Inventarizace pokladny, zjištěné rozdíly, odpovědnost za škodu, falešné bankovky, nejčastější chyby zjišťované při vedení pokladen. Chybějící hotovost a ceniny – právní řešení, účtování.

Pokladní kniha - ruční vedení pokladního deníku, vedení na PC, obraty, zůstatky, protokolární předávání.

Účtování pokladních dokladů – příjmových, výdajových. Podklady – paragony, cestovní příkazy …, zaúčtování dokladů hrazených z provozních záloh poskytnutých zaměstnanci.

Provozní zálohy – vnitřní pravidla, zákonné omezení pro p.o. zřízené státem.

Vazba pokladny na účetnictví, mzdovou agendu, vnitřní kontrolní systém - kumulace funkcí.

Náležitosti dokladů podle dalších předpisů: zákona o ochraně spotřebitele, živnostenského zákona, NOZ.

 

Obsah semináře

Obsah směrnice pro činnost pokladny: organizační struktura účetní jednotky, druhy pokladních dokladů, oběh účetních dokladů, podpisové vzory. 

Diskuse, dotazy.


 Ing. Hana Juráňová

Lektorka je auditorkou a daňovou poradkyní zabývající se kontrolní a konzultační činností ve veřejné správě s bohatou lektorskou zkušeností.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Platná legislativa.

Vymezení pojmů: pokladna, druhy pokladních dokladů, jejich číslování, okamžik vystavení dokladů, povinné náležitosti pokladních dokladů, vazba na oběh účetních dokladů, vazba na směrnice určující hmotnou zodpovědnost, oprávnění podepisovat doklady, podpisové vzory, formální a věcná kontrola pokladních dokladů, oprava pokladních dokladů.

Omezení plateb v hotovosti.

Ceniny: šeky, známky, kolky, stravenky, šeky jako platební prostředky. Inventarizace, limity hotovosti, bezpečnostní předpisy, dohoda o hmotné odpovědnosti.

Platební karty: evidence, účtování, časté chyby. Kdy je ceninou? Úhrady platební kartou zaměstnance za zaměstnavatele

Elektronická stravenka: kdy je a kdy není ceninou, jak účtovat

Valutové pokladny, pokladna a cizí měny – zásady účtování, účtování záloh na zahraniční služební cesty, vyúčtování služebních cest, použití směnných kurzů cizích měn, účtování kurzových rozdílů.

Pokladní doklady z hlediska zákona o DPH a z hlediska zákona o účetnictví, způsob vystavování pokladních dokladů a nezbytné náležitosti dokladů, běžné a zjednodušení daňové doklady, opravné doklady a úpravy v prokázání okamžiku, kdy je doklad dán do dispozice příjemci, údaje pro potřeby účetní jednotky,

Inventarizace pokladny, zjištěné rozdíly, odpovědnost za škodu, falešné bankovky, nejčastější chyby zjišťované při vedení pokladen. Chybějící hotovost a ceniny – právní řešení, účtování.

Pokladní kniha - ruční vedení pokladního deníku, vedení na PC, obraty, zůstatky, protokolární předávání.

Účtování pokladních dokladů – příjmových, výdajových. Podklady – paragony, cestovní příkazy …, zaúčtování dokladů hrazených z provozních záloh poskytnutých zaměstnanci.

Provozní zálohy – vnitřní pravidla, zákonné omezení pro p.o. zřízené státem.

Vazba pokladny na účetnictví, mzdovou agendu, vnitřní kontrolní systém - kumulace funkcí.

Náležitosti dokladů podle dalších předpisů: zákona o ochraně spotřebitele, živnostenského zákona, NOZ.

 

Obsah semináře

Obsah směrnice pro činnost pokladny: organizační struktura účetní jednotky, druhy pokladních dokladů, oběh účetních dokladů, podpisové vzory. 

Diskuse, dotazy.


 Ing. Hana Juráňová

Lektorka je auditorkou a daňovou poradkyní zabývající se kontrolní a konzultační činností ve veřejné správě s bohatou lektorskou zkušeností.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena prezenční: 3 490,-

 Pro členy SMO: 3 240,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Cíl semináře

Seminář představí všechny oblasti schvalování technické způsobilosti. Zaměří se nejen na správnou aplikaci zákona č. 56/2001 Sb., ale i na změny, které se očekávají v roce 2025. Zároveň bude popsán vliv nových Evropských předpisů na tuto problematiku.

Obsah semináře

- Schvalování technické způsobilosti jednotlivě vyrobených vozidel v jednom či více stupních

- Aplikace nařízení (EU) č. 858/2018 a nařízení EU č. 167/2013 a 168/2013 do našeho právního řádu

- Schvalování přestavby vozidla

- Schvalování jednotlivé výroby vozidel

- Zákon č.56/2001 Sb. včetně jeho novel a novel prováděcích předpisů

- COC listy

- Zápis změny údajů

- Legislativní změny v roce 2025

- Posun a vývoj aplikační praxe v problematice schvalování technické způsobilosti vozidel

- EURO 7

- Reakce na dotazy z praxe


 Ing. Martin Tichý

Dlouholetý pracovník Ministerstva dopravy, odboru provozu silničních vozidel. Krátce působil jako ředitel technické zkušebny TZV CZ.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Cíl semináře

Seminář představí všechny oblasti schvalování technické způsobilosti. Zaměří se nejen na správnou aplikaci zákona č. 56/2001 Sb., ale i na změny, které se očekávají v roce 2025. Zároveň bude popsán vliv nových Evropských předpisů na tuto problematiku.

Obsah semináře

- Schvalování technické způsobilosti jednotlivě vyrobených vozidel v jednom či více stupních

- Aplikace nařízení (EU) č. 858/2018 a nařízení EU č. 167/2013 a 168/2013 do našeho právního řádu

- Schvalování přestavby vozidla

- Schvalování jednotlivé výroby vozidel

- Zákon č.56/2001 Sb. včetně jeho novel a novel prováděcích předpisů

- COC listy

- Zápis změny údajů

- Legislativní změny v roce 2025

- Posun a vývoj aplikační praxe v problematice schvalování technické způsobilosti vozidel

- EURO 7

- Reakce na dotazy z praxe


 Ing. Martin Tichý

Dlouholetý pracovník Ministerstva dopravy, odboru provozu silničních vozidel. Krátce působil jako ředitel technické zkušebny TZV CZ.

Více informací a objednávka

Prezenční školení, Praha

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena prezenční: 4 990,-

 Pro členy SMO: 4 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa prezenční: neomezeno

Obsah semináře

Přednáška se zaměří na vybrané aspekty správního řízení. Detailně popíše otázky dokazování ve správním řízení, jednotlivé typy důkazních prostředků, jejich specifika a procesní rámec s dokazováním spojený. Současně se podíváme na problematiku spojenou s ústním jednáním, na omluvy účastníků a jejich zástupců z jednání apod. 

 


 prof., JUDr. Zdeněk Kühn Ph.D., LL.M., S.J.D

Zdeněk Kühn je od prosince 2023 soudcem Ústavního soudu. Je rovněž bývalým soudcem Nejvyššího správního soudu. V roce 2006 byl jmenován docentem teorie práva a v roce 2019 profesorem teorie práva.

Více informací a objednávka

On-line školení

 09:00 - 15:00 (6 hod)


 Cena on-line: 2 990,-

 Pro členy SMO: 2 740,-

(Cena bez DPH 21 %)

Volná místa on-line: neomezeno

Obsah semináře

Přednáška se zaměří na vybrané aspekty správního řízení. Detailně popíše otázky dokazování ve správním řízení, jednotlivé typy důkazních prostředků, jejich specifika a procesní rámec s dokazováním spojený. Současně se podíváme na problematiku spojenou s ústním jednáním, na omluvy účastníků a jejich zástupců z jednání apod. 

 


 prof., JUDr. Zdeněk Kühn Ph.D., LL.M., S.J.D

Zdeněk Kühn je od prosince 2023 soudcem Ústavního soudu. Je rovněž bývalým soudcem Nejvyššího správního soudu. V roce 2006 byl jmenován docentem teorie práva a v roce 2019 profesorem teorie práva.

Více informací a objednávka