09.03.2017

Na jižní Moravě se nejlépe podniká v Hodoníně

Jihomoravský kraj mezi ostatními vyčnívá kvalitou a atraktivitou vysokých škol a dobrými pracovními podmínkami. Díky této kombinaci se místním firmám daří zaměstnávat stále více mladých lidí. Stejně tak jako tento faktor, i výzkum Město pro byznys, potvrzuje neustálý růst podnikatelského prostředí na jižní Moravě. Dokazuje to i Hodonín, který za sebou nechal všechna ostatní města a stal se nejlepším Městem pro byznys 2016 Jihomoravského regionu.

Jihomoravský kraj mezi ostatními vyčnívá kvalitou a atraktivitou vysokých škol a dobrými pracovními podmínkami. Díky této kombinaci se místním firmám daří zaměstnávat stále více mladých lidí. Stejně tak jako tento faktor, i výzkum Město pro byznys, potvrzuje neustálý růst podnikatelského prostředí na jižní Moravě. Dokazuje to i Hodonín, který za sebou nechal všechna ostatní města a stal se nejlepším Městem pro byznys 2016 Jihomoravského regionu.

Celkové pořadí

1. Hodonín

2. Slavkov u Brna

3. Vyškov

4. Břeclav

5. Mikulov

6. Kyjov

7. Hustopeče

8. Kuřim

9. Šlapanice

10. Veselí nad Moravou

11. Tišnov

12. Znojmo

13. Blansko

14. Brno

15. Rosice

16. Židlochovice

17. Boskovice

18. Pohořelice

19. Moravský Krumlov

20. Bučovice

21. Ivančice

Srovnávací výzkum Město pro byznys hodnotí letos již podeváté podnikatelský potenciál měst a obcí v České republice. Detailnímu zkoumání jsou podrobena všechna města a obce s rozšířenou působností v České republice. Analytici agentury Datank, která za výzkumem stojí po datové stránce, dělí své hodnocení do dvou hlavních kategorií, podnikatelské prostředí a přístup veřejné správy.
A především díky prvnímu místu v oblasti přístupu radnice k podnikatelům zvítězilo v Jihomoravském kraji město Hodonín. Pořadí výzkumu se vyhodnocuje za jednotlivé kraje a také za celou republiku.

Otevřenost a kvalitní podmínky pro byznys. Hodonín jde podnikatelům naproti

Nejnižší cena za vodné a stočné, nejnižší poplatky za předzahrádku, ze vstupného či nejníže nastavený koeficient daně z nemovitosti. To vše nabízí podnikatelům hodonínská radnice. Stejně tak si město udrželo největší rozsah úředních hodin a stále tak překonává i město krajské. Navíc se městu podařilo v minulém dotačním období získat velký objem peněz z evropských fondů, které mu umožnily výrazně navýšit kapitálové výdaje a tedy i investice do dalšího rozvoje obce. Hodonín však nezaostává ani v oblasti podnikatelského prostředí. Ve městě působí velký podíl živnostníků a firem a podnikatelé jistě ocení i velkou konkurenci na trhu práce.

Slavkov u Brna vynesla nízká nezaměstnanost, Vyškov skvěle hospodaří

Vyrovnané výsledky v obou hodnocených oblastech vynesly Slavkovu u Brna druhé a Vyškovu třetí místo. U Slavkova u Brna je nutno zmínit velký meziroční nárůst počtu firem a živnostníků, nejnižší míru nezaměstnanosti a také nejmenší podíl lidí, kteří hledají zaměstnání déle než rok. Vyškov se na třetí místo dostal především díky hospodaření radnice, které ukazatel iRating, který kalkuluje například se zadlužeností radnice, ohodnotil už druhým rokem za sebou jako vůbec nejlepší v kraji.

Nová kategorie Města pro byznys? Investičně atraktivním regionem  se stalo Blansko

Agentura CzechInvest vyhlásila v rámci devátého ročníku výzkumu Město pro byznys novou kategorii nazvanou Investičně atraktivní region. Cílem nové kategorie je prezentovat úspěšné příklady obcí v České republice, které efektivně spolupracují s podnikatelskou sférou na hospodářském a investičním rozvoji regionu. Jihomoravský kraj je v mnoha ohledech specifický a hospodářsky silnější než ostatní kraje v České republice, především díky městu Brnu a jeho nejbližšímu okolí. To ovšem neznamená, že v kraji nejsou jiné investičně atraktivní lokality, které mohou nabídnout zajímavé podnikatelské a investiční prostředí.

Vítězem prvního ročníku se stalo Blansko, které zvítězilo v Jihomoravském kraji ve velmi silné konkurenci ostatních přihlášených měst. „Porota ocenila především celkový přístup představitelů města k podnikatelům a komplexnost aktivit pro podporu zdokonalování investičního prostředí. Nejlépe také dopadlo v hodnocení přípravy kvalifikované pracovní síly, kdy se hodnotila zejména úroveň a kvalita vzdělávání na místních základních školách a hodnota investic města do školské infrastruktury. Město Blansko se stalo nejlepším místem pro firemní investice za rok 2016,“ okomentoval důvody vítězství ředitel jihomoravské kanceláře agentury CzechInvest Patrik Reichl a nastínil i další plány efektivního podnikatelského rozvoje měst a obcí. „Předně bychom byli velmi rádi, kdybychom spojili síly a společně s představiteli měst a obcí pracovali na hospodářském rozvoji i nemetropolitních částí kraje. Agentura CzechInvest má propracovaný koncept ekonomického rozvoje obcí s důrazem na spolupráci s podnikovým sektorem a přípravou kvalifikované pracovní síly. Nabízíme své zkušenosti například při přípravách strategických dokumentů obcí nebo například pořádáme workshopy pro výchovné poradce základních škol a radíme jim v oblasti kariérního poradenství.“

gallery