15.08.2019
Zkusme se poučit u sousedů
Dnes dopoledne proběhlo na ministerstvu dopravy další jednání pracovní skupiny k mýtu na silnicích I. třídy. Za Svaz měst a obcí ČR se zúčastnil starosta městysu Všeruby Václav Bernard. Byl diskutován zákaz tranzitu a seznam úseků silnic II. a III. tříd, po kterých by vedly alternativní trasy nově zpoplatněných úseků silnic I. tříd tak, aby na sebe logicky navazovaly, a to i přes hranice jednotlivých krajů.
Inspirací pro možné legislativní změny příslušných právních předpisů byla zajímavá a přínosná prezentace satelitního systému výběru mýta na Slovensku. Václav Bernard nicméně navrhl čerpat zkušenosti spíše z rakouského modelu. „U našich jižních sousedů platí zákaz tranzitní dopravy na silnicích II. a III. tříd prostě ze zákona. Taková úprava je daleko jednodušší než stanovat řadu místních úprav. Pokud nebude v našich silách prosadit variantu nulového mýta, je to jedna z dalších možností, jak ochránit občany před dopady kamionové dopravy na silnicích nižších tříd. “
Nic tedy ještě není definitivně uzavřeno, další jednání pracovní skupiny by mělo proběhnout v průběhu září.
TISKOVÁ ZPRÁVA
Praha 15. 8. 2019
Dnes dopoledne proběhlo na ministerstvu dopravy další jednání pracovní skupiny k mýtu na silnicích I. třídy. Za Svaz měst a obcí ČR se zúčastnil starosta městysu Všeruby Václav Bernard. Byl diskutován zákaz tranzitu a seznam úseků silnic II. a III. tříd, po kterých by vedly alternativní trasy nově zpoplatněných úseků silnic I. tříd tak, aby na sebe logicky navazovaly, a to i přes hranice jednotlivých krajů.
Inspirací pro možné legislativní změny příslušných právních předpisů byla zajímavá a přínosná prezentace satelitního systému výběru mýta na Slovensku. Václav Bernard nicméně navrhl čerpat zkušenosti spíše z rakouského modelu. „U našich jižních sousedů platí zákaz tranzitní dopravy na silnicích II. a III. tříd prostě ze zákona. Taková úprava je daleko jednodušší než stanovat řadu místních úprav. Pokud nebude v našich silách prosadit variantu nulového mýta, je to jedna z dalších možností, jak ochránit občany před dopady kamionové dopravy na silnicích nižších tříd. “
Nic tedy ještě není definitivně uzavřeno, další jednání pracovní skupiny by mělo proběhnout v průběhu září.
Další informace: Alexandra Kocková, Svaz měst a obcí ČR, mediální zastoupení, mobil: 725 607 753, e-mail: kockova@smocr.cz
O Svazu měst a obcí České republiky:
Svaz měst a obcí České republiky je celostátní, dobrovolnou, nepolitickou a nevládní organizací. Členy Svazu jsou obce a města. Svaz měst a obcí ČR je partnerem pro vládní i parlamentní politickou reprezentaci. Podílí se na přípravě a tvorbě návrhů legislativních i nelegislativních opatření v oblastech týkajících se kompetencí obcí, a to jak na národní, tak evropské úrovni. Činnost Svazu je založena především na aktivitě starostů, primátorů a členů zastupitelstev obcí a měst, kteří se nad rámec svých povinností věnují i obecným problémům samosprávy. Svaz sdružuje téměř 2 700 měst a obcí a svými členy tak čítá více než 8,4 milionů obyvatel České republiky. Více na www.smocr.cz a na facebooku.