21.03.2020
Často kladené otázky: Ochrana osobních údajů v čase koronavirové pandemie
20. 3. 2020 – Úřad pro ochranu osobních údajů zveřejnil na svých webových stránkách odpovědi na nejčastější otázky ke zpracování osobních údajů v rámci opatření proti šíření koronaviru.
V současné mimořádné situaci vyvstávají otázky týkající se zpracování osobních údajů o zdravotním stavu potenciálních šiřitelů nákazy, včetně lokalizace jejich pohybu potřebné k dohledání dalších osob, které s nimi byly ve styku. Otázky v souvislosti s opatřeními pro zamezení nákazy a ochrany zaměstnanců kladou také zaměstnavatelé.
Konkrétně se Úřad vyjadřoval k rozsahu, ve kterém mohou orgány ochrany veřejného zdraví shromažďovat, analyzovat a uchovávat údaje o nakažených osobách. V této souvislosti se věnoval například tématu tzv. trasování, kdy je za pomoci telefonních operátorů monitorován jejich pohyb.
Opětovaně se také setkává s dotazy, zdali může zaměstnavatel v současné situaci zjišťovat údaje o zdravotním stavu zaměstnanců např. při nástupu do práce.
Konkrétně se Úřad vyjadřoval k rozsahu, ve kterém mohou orgány ochrany veřejného zdraví shromažďovat, analyzovat a uchovávat údaje o nakažených osobách. V této souvislosti se věnoval například tématu tzv. trasování, kdy je za pomoci telefonních operátorů monitorován jejich pohyb.
Opětovaně se také setkává s dotazy, zdali může zaměstnavatel v současné situaci zjišťovat údaje o zdravotním stavu zaměstnanců např. při nástupu do práce.
Často kladené otázky https://www.uoou.cz/ke-zpracovani-osobnich-udaju-v-ramci-opatreni-proti-sireni-koronaviru/ds-6134/archiv=1&p1=2611