03.09.2024
Digitalizace stavebního řízení – co je minimálně třeba zlepšit?
Svaz měst a obcí ČR ve spolupráci s členskou základnou a pod vedením Komise pro digitalizaci a elektronizaci a stavebními úřady zpracoval přehled zásadních chyb a nedostatků, které je třeba zlepšit a řešit.
Přiložený sumář je tzv. živý dokument a je zpracován ke dni 26.08.2024. Svaz celou situaci digitalizace stavebního řízení intenzivně řeší s dalšími partnery v území, a to například s Hospodářskou komorou ČR, Sdružením tajemníků městských a obecních úřadů, Sdružením podnikatelů ve stavebnictví a dalšími, ale samozřejmě i s Ministerstvem pro místní rozvoj. Upozorňujeme na kritičnost celé situace a neustále apelujeme na okamžité řešení. Voláme po předložení adekvátních listin prokazujících, jak byl celý ISSŘ vlastně vytvořen a s jakou architekturou. Oslovili jsme v této věci i premiéra Petra Fialu a prezidenta republiky Petra Pavla, avšak dosud nemáme odpovědi. Doufáme, že si všichni aktéři státní správy uvědomují důsledky, které mohou vzniknout, a ví, komu bude přičtena odpovědnostní role. Současně i věříme, že odpovědné osoby vnímají, jaká situace je na municipalitách a jak pociťují současnou situaci úředníci na stavebních úřadech. Digitalizace stavebního řízení je nutná a Svaz měst a obcí ČR ji plně podporuje, ale musí být funkční a uživatelsky přívětivá – k tomu musíme urychleně směřovat.
Mgr. Alena Klimt Legislativní a právní sekce